Sosyal Medya Paylaşımlarının İş Başvurularına Etkisi
Dünyada 1,8 milyar insanın en az bir sosyal ağda
hesabının olduğu ve hayatlarının neredeyse her anını sosyal medya platformları
üzerinden paylaştığı bir dönemden geçiyoruz. Sosyal medyanın bu yaygın
kullanımı iş verenlerin de dikkatini çekmiş ve insan kaynakları alanında da
kendine yer bulmuş görünüyor.
Kişilerin sosyal ağlarda yaptıkları paylaşımlar iş
verenlere, adaylarla ilgili standart bir mülakatın sağlayamayacağı pek çok
bilgiyi sağlıyor. İş verenler artık uygun adayı belirlemede başvuruda bulunan
kişilerin sosyal medya sayfalarındaki paylaşımlarını da dikkate alıyor. Bu
nedenle, sosyal medyadaki paylaşımlarınız bir işi kaybetmenize ya da
kazanmanıza sebep olabilir.
İş verenlerin, adayları değerlendirmede en sık
kullandığı sosyal medya platformlarına ve adaylara ilişkin bilgi toplarken en
çok hangi özelliklere önem verildiğine göz atalım…
En etkili sosyal ağlar
İş verenlerin adaylar arasında seçim yaparken, bilgi
almak için en çok başvurdukları sosyal ağ LinkedIn. Yapılan bir araştırmada iş
verenlerin yüzde 79’u mülakat sürecinde LinkedIn’i kullandığını belirtiyor.
LinkedIn’in farklılığı, çalışan seçiminin her aşamasında kullanılıyor olması.
Adayların araştırılması, aday hakkında bilgi toplanması ve adayla temasa
geçilmesi LinkedIn’in kullanıldığı süreçler arasında yer alıyor.
İkinci sırada Facebook geliyor.
Facebook, daha çok kişinin imajı ve kişilik özelliklerini değerlendirmede
kullanılıyor. İş verenler, olası adayla görüşme öncesi ya da sonrasında adayın
Facebook sayfasını inceleyebiliyor.
Twitter bu anlamda en az kullanılan sosyal medya sitesi
olarak, aday hakkında genel bir fikir sahibi olmanın ötesinde kullanılmıyor. Bu
bilgilerden de anlaşılacağı üzere bir işe başvururken sosyal medya
hesaplarınıza göz gezdirileceğinin farkında olarak hareket edebilirsiniz. Peki
sosyal medya paylaşımlarınızda bu anlamda dikkat etmeniz gereken noktalar
neler?
Uzmanlık
Sosyal medya hesaplarınızda önceki iş deneyimleriniz
ya da uzmanlık alanınızla ilgili paylaşımlarda bulunmanız profesyonel imajınızı
destekleyebilir.
Yardımseverlik
Destek verdiğiniz gönüllü faaliyetler ya da bağışlarla
ilgili sosyal hesaplarınızda paylaşımlarda bulunmanız işverenin gözünde kişisel
imajınızı olumlu etkileyebilir.
Uygunsuz paylaşımlar
Sigara, alkol ya da uyuşturucuyla ilgili olumlu
paylaşımlarda bulunmanız imajınızı olumsuz etkileyecek faktörler arasında ilk
sıralarda yer alıyor.
Müstehcenlik
Kendinizin ya da bir başkasının müstehcen
fotoğraflarını paylaşmanız ya da özel hayata ilişkin aşırı detay paylaşımı,
imajınızı zedeleyecek diğer önemli faktörlerden biri.
Şiddet
Silahlar ve herhangi bir konuda şiddeti destekleyen
paylaşımlarda bulunmak, işverenlerde olumsuz algı yaratan konulardan biri.
0 yorum: